Runnersworld winnaar 2016 in Sportschoenenbranche
Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur
ROTTERDAM, 20160726 — Runnersworld is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Sportschoenenbranche. Runnersworld heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie de nummer één op het gebied van hardlopen in Nederland.’
Runnersworld is met 30 vestigingen in Nederland een echte hardloopspeciaalzaak die zich richt op de consument die van hardlopen zijn of haar passie heeft gemaakt. De winkelketen wil het startpunt zijn voor iedereen die (hard)loopt, ongeacht sport of doelstelling. Van beginnende tot ervaren lopers, van sporters voor wie hardlopen een tweede sport is of sporters die zich enkel op hardlopen focussen; iedereen kan hier terecht. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Runnersworld een vooruitstrevende formule die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Runnersworld, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’
Beste winkelketen van Nederland
Het assortiment bestaat uit hoogwaardige A-merk-hardloopschoenen, -kleding en -accessoires. Bij alle vestigingen van Runnersworld werken uitsluitend ervaren hardlopers die klanten voorzien van een deskundig en persoonlijk advies op hardloopgebied. Een geavanceerde loop- en voetanalyse met video speelt daarbij een belangrijke rol. ‘De winkelier annex franchisenemer is niet zelden een samenwerking aangegaan met een fysiotherapeut die regelmatig in de winkel de klanten komt helpen met deskundige voorlichting’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Alle franchisenemers voldoen bovendien aan de hoogste eisen van deskundigheid en de meesten zijn hbo- of academisch opgeleid. De organisatie heeft haar sporen in de retail al vele jaren verdiend. Niet voor niets is Runnersworld jaren op rij uitgeroepen tot Beste Winkelketen van Nederland.’
Het succes van de keten is voor een groot deel te danken aan de enorme kennis en ervaring binnen moederbedrijf Euretco. Kennisuitwisseling en -deling is de normaalste zaak binnen de organisatie. Daarnaast stimuleren de diverse ketens binnen de groep elkaar continu het beste uit zichzelf te halen. Zo zijn Intersport en Runnersworld concurrenten, die elkaar steevast tot betere prestaties aanzetten. Zwaan: ‘Uiteraard is ook het functioneren van de individuele franchisenemers een factor van belang. Zij moeten tenslotte de verwachtingen van de klanten en van de formule-eigenaar waarmaken. Ze worden streng geselecteerd en krijgen veel ondersteuning vanuit de franchiseorganisatie. Ondernemers pur sang zijn het, die samen het merk dragen en uitbouwen.’
Runnersworld is opgericht in 1991 en is gevestigd in Hoevelaken. Het is in heel Nederland actief en telt circa 30 (franchise)vestigingen. Het bedrijf maakt deel uit van Euretco, de grootste retailservice-organisatie in Nederland, die samenwerkt met zo’n 2.000 ondernemers en franchisenemers. In totaal exploiteren zij bijna 2.900 winkels in de branches wonen, mode, sport, doe-het-zelf en media. ‘Runnersworld is de absolute marktleider in Nederland en heeft op het gebied van hardlopen een enorme kennisvoorsprong op zijn concurrenten’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Terecht de winnaar in deze branche!’
Meer informatie: www.runnersworld.nl
Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.
De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.
De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 13:55 uur.
Bron: TV Media Partners